4. september 2010

Lykken er nye sko....eller?


Rett skal være rett, lykke er så mangt, det finnes definitivt mer betydningsfylt lykkefølelse
enn et nytt par med sko. At barna har det bra, å være lykkelig gift, ha gode venner, være frisk
og ha fast inntekt er alle høyt på listen over "viktige" ting å være lykkelig for.
Men lykken av å kjøpe et par nye sko, ja det er en egen følelse av velvære, kanskje nettopp
fordi det ikke er så viktig eller betydningsfylt. Det å snuse inn lukten av nytt skinn, å sette inn foten
i noe nytt og spennede som du vet blir en del av din nye garderobe og tenke ut hvilke plagg
de kommer til å passe til osv., ja, det er en egen god følelse rundt dette som ikke alle forstår.

Mannen min for eksempel, han deler ikke akkurat min glede av at jeg nettopp har brukt penger
på enda et par med sko, men han forstår jo ikke dette her. Altså, det at det finnes et unevnelig tall
med fottøy i garderoben min fra før er ikke vesentlig, de er jo alle til forskjellig bruk må vite!
Noen er de gode hverdagsskoene og noen er til fest. Noen er helst til ikke å bevege seg i overhode,
men bare så fryktelig pene, og noen er sko du kjøpte på salg som du bare måtte ha fordi de passet
så utrolig godt til den nye litt spesielle, men akk så vakre kjolen. Hverken kjolen eller skoen
du bare måtte ha ble nevneverdig brukt, men er veldig kjekke å ha da!

Jeg har fast inntekt, barna ser ut til å ha det veldig bra, jeg har gode venner,
er relativt frisk og er veldig lykkelig gift - og jeg har kjøpt nye sko på Bianco i dag...
jeg er definitivt lykkelig! God helg:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar